För att skapa bästa möjliga service har varje fabrikat en egen produktsupport.
Dator Service
För att skapa bästa möjliga service har varje fabrikat en egen produktsupport.
Vid problem med er dataprodukt skall Ni i första hand ta kontakt med supporten för respektive produkt och göra felanmälan.
Där får ni också tips om vad som kan/bör göras för att åtgärda problemet.
Om dator behöver sändas in för service är det viktigt att Ni "bränner" en säkerhetskopia
om detta är möjligt.
-Väljer Ni att gå till oss i butik innan ni kontaktakt respektive support, förbehåller vi oss rätten att debitera för felsökning
och/eller ominstallation med timtid f.n 790:-/h.
Fujitsu Siemens
Support 020-764 764
Samsung
Garantitid: 24 mån
Support
Telefon: 0771-726 78 64
Hemsida www.samsung.se
E-mail: via, hemsida Support - Kontakt oss - sedan E-post.
Sony
Garantitid: 24 mån
Support
Telefon: 08-585 45 230
Hemsida www.sony.se
E-mail: via, hemsida
Kontakta vår europeiska VAIO-kundtjänst för teknisk support och reparation av maskinvara. Du kommer att tilldelas en personlig VAIO-kontakt som ger dig snabb uppföljning och som uppdaterar dig om hur reparationen fortskrider via sms, e-post etc.
Logga in på VAIOs problemlösningstjänst som har öppet dygnet runt.
Vaiosupport support.vaio.eu
Adress:
Sony Sweden
Björnstigen 87
17072 Solna
eMachines
Garantitid: 12 mån
Support
Fasta telefonisamtal: 020-012 59 90 öppet vardagar 9.00 - 17.00
Mobil- och övriga samtal: 077-093 00 92 öppet vardagar 9.00 - 17.00
Hemsida www.emachines.se
E-mail support_se@emachines.com
Toshiba
Garantitid: 24 mån
Support
Telefon: 0200-21 21 00
Hemsida www.toshiba.se
E-mail: SEEVG-OP-KundtjanstSE@sykes.com
Adress:
Toshiba Europe GmbH
Computer Systems Group
Sweden Branch Office
Sundbybergsvägen 1
Box 1488
171 28 SOLNA
Lexmark
Support
Bläckstråleskrivare 08- 58 77 05 52 Mån-Fre 9,30-18,00
Laserskrivare 08-52 25 79 77 Mån-Fre 9,30-18,00